sobota 15. června 2013

DIY Náramek a náušnice "Daisy"


Hola hola, vítejte u dalšího tutoriálu na korálkový náramek - a pokud chce, i náušnice. 
Tenhle způsob jsem si zamilovala - výroba netrvá dlouho, nepotřebujete hodně pomůcek a vypadá celkově to vypadá elegantně. 

Je samozřejmě na vás, jaký barvy a velikost korálků si zvolíte, ale podle toho potom budete potřebovat různou délku vlasce i počet korálků.

Původně jsem měla v úmyslu udělat si jenom náramek - případně vyzkoušet několik barevných kombinací - ale po dotazu mamky, co dělám a následném ukázání mé půlhodinové práce, mi řekla, že ji ho nechá a ať í udělám ještě náušnice. No co mi zbývalo. Ale musim říct, že jsem se tomu ani nebránila, už byl večer, v telce nic nedávali, mě tohle baví, takže proč ne :). A nikdo neřekl, že si to nemůžeme půjčovat.

POMŮCKY:
- vlasec (min 1 m)
- dva druhy korálků (já jsem použila 4 mm, ale můžete mít třeba i 5 mm, 6 mm nebo rokajl a prostředek větší, záleží opravdu jenom na vás)
- zapínání
- spojovací kroužek
- zamačkávací rokajl
- nůžky
- kleště

A jestli chce i náučnice tak:
- 2 háčky na náušnice


- ustřihneme vlasec - cca 1 m
- z kraje uvážeme zapínání - dva nebo tři uzlíky postačej

- navlékneme sudý počet korálků - záleží na velikosti vašeho středového korálku - ale vždy musí být sudý počet!

- vezmeme konec vlasce a protáhneme ho prvním navlečeným korálkem
- pevně přidržíme u zapínání a utáhneme


- nyní navlékneme prostředek

- a - pokud máme 6 korálků, protáhneme vlasec 4. korálkem; pokud jich máme 8, protáhneme 5. - prstem vložíme prostřední korálek doprostřed vzniklého kolečka, protáhneme vlasec a utáhneme


- postup opakujeme
- navlékneme opět sudý počet korálků

- vlasec protáhneme prvním navléknutým a utáhneme





- ve fázi, kdy je náramek dostatečně dlouhý, aby se nám vešel na ruku, už nenavlečeme sudý počet korálků, ale navlíkneme zamačkávací rokajl
- konec vlasce otočíme a protáhneme rokajem zpět, aby nám vzniklo očko a poté ještě vlasec protáhneme jedním vedlejším korálkem


- uděláme malé očko a kleště rokajl zamáčkeneme

- do očka vložíme spojovací kroužek a zavřeme
- pokud jsme již neudělali, tak ustřihneme oba konce vlasců - u zapínání, i na konci

Náušnice:
- na kraj vlasce - pokud budete dělat pouze dvě kytičky, tak bude stačit tak 20-30 cm - uvážeme háček a postupujeme stejně jako u náramku -> sudý počet korálků, protáhnout první korálkem,...

- když chceme končit, vlasec protáhneme korálkama podle šipky na obrázku

- navlíkneme zamačkávací rokajl, a co nejblíže ke korálkům ho zamáčkneme, zbytek vlasce odstřihneme

- stejný postup i pro druhou náušnici



Žádné komentáře:

Okomentovat