neděle 9. června 2013

Náramek z "pěti"


Zdravííím, děckááá (Taky tak nesnášíte, když vás někdo osloví "Děcka"? Já příšerně. Ale to jsem trošku obočila, zpět k tématu.)
Ve středu jsem byla v Kolíně na nákupech - lepší slovo by asi bylo "na obhlídce," nic mě nezaujalo natolik, abych si to koupila a pokud se mi přece jenom něco líbilo, byla to bižu a to taková, kterou jsem schopná udělat si i doma. A.. tady to máme.

Barevně ani počtem pramenů si není originál s mou verzí vůbec podobný, ale nápad mě zaujal.
Jdem na to! :)

POMŮCKY:
- korálky - rokajl 11/0, barvy podle vašeho výběru
- vlasec
- zamačkávací rokajl
- zapínání
- spojovací kroužky
- kaplík (mít ho nemusíte, ale vypadá to líp)
- nůžky
- ketlovací kleště


- navlíkáme korálky na vlasec, každá barva vždy po dvou pramenech
- nedávejte korálky už úplně od začátku vlasce - na konci i na začátku nechte alespoň ty 3 cm


- když máme dva prameny od stejné barvy, vezmeme zamačkávací rokajl, protáhneme vlasce a u korálků kleštěma zamáčkneme
- nezapomeňte i na opačný konec



- stejný postup opakujeme u všech pěti barev


- když máme všechny pohromadě, vezmeme opět zamačkávací rokajl, protáhneme všech 10 konců a zamáčkneme (já jsem použila ještě kalot, ale nemusí být, stačí rokajl)


- začínáme plést copánek z 5
- srovnáme všechny prameny vedle sebe


- fialový - který byl krajní - pod zelený

- bílý - druhý krajní - nad žlutý a pod fialový

- fialový pod žlutý
- bílý nad žlutý

- bílý pod fialový
- modrý nad zelený a pod žlutý

- zelený nad žlutý
- fialový pod modrý

- bílý nad modrý
- zelený pod fialový

- bílý pod zelený
- žlutý pod bílou

- fialový nad bílým
- žlutý nad fialovým
- modrý nad zeleným

- fialový nad modrým
- bílý nad žlutým

- zelený nad fialovým
- modrý nad bílý

- bílý nad zelený
- modrý pod žlutý

- fialový nad bílý
- žlutý pod zelený

- žlutý nad fialový
- zelený pod modrý

- modrý pod fialový
- žlutý nad bílý

- modrý nad bílý
- zelený nad fialový

- žlutý nad modrý

- bílý nad zelený

- zelený nad žlutý a pod modrý

- bílý pod fialový
- modrý nad zelený (udělali jsem to již na předchozí fotce, ale asi se mi to rozpletlo zpátky)

- žlutý nad bílý

- fialový nad modrý
- žlutý pod bílý

- jsme na konci - dáme všechny konce dohromady a opět je protáhneme zamačkávací rokajem

- necháme jeden vlasec a ostatní ustřihneme

- nasadíme kaplík a rokajl

- vlasec ohneme a prostrčíme zpátky rokajem i kaplíkem, aby nám vzniklo malé očko, potom zamačkneme


- na jeden konec nacvakneme spojovací kroužek se zapínáním, na druhý konec dáme už jenom spojovacé kroužek


- a máme hotovo!

Tak co, povedlo se? Doufám, že ano a že budete náramek nosit :)

Kdyby se vám zdálo to motání moc složitý a nepochopitelně nafocený, tady je ukázka z youtubka (je to teda na vlasech, ale pro pochopení si myslim, že postačí):

Myslím, že by byl vhodný i jako dárek - když ho viděla máme, hned mi oznámila, že si vybere barvy, že bude chtít i jeden pro sebe.

Dejte vědět, těším se :)
L.

Žádné komentáře:

Okomentovat